Oblíbené knižní série

11:30:00

Už hodně dávno jsem dělala článek o mých nejoblíbenějších seriálech  (a mám v plánu i druhej díl, kterej ale bohužel nebude tak obsáhlej jako ten první) a dnes jsem se rozhodla udělat článek o nejoblíbenějších knižních sériích. Knihy jsou pro mě něco jako vzduch a mám několik milovaných sérií o který se s vámi ráda podělím.


HARRY POTTER

Nikoho nepřekvapí, že se tady Harry objevil. Harry je totiž klenot nad všemi klenoty. Neuvěřitelnej příběh, nádherně napsaný a každej by si měl přečíst alespoň jeden díl.
Je teda pravda, že jsem k Harrymu musela dozrát. Někdy ve druhý třídě jsem si půjčila v knihovně jeden díl, konkrétně třetí (neptejte se proč, asi první a druhej zrovna neměli), jenže mi chudák celou tu dobu, co jsem ho měla půjčenej ležel doma. O několik let později jsem si ho přála k Vánocům a během roku celou sérii přečetla.

V ČR naštěstí vyšly všechny díly a to Harry Potter &... Kámen mudrců, Tajemná komnata, Vězeň z Azkabanu, Ohnivý pohár, Fénixův řád, Princ dvojí krve a Relikvie smrti. Navíc máme to štěstí, že v překladu vychází i všechny další tzv. doplňkový knihy týkající se Harryho. Nedávno se i tyhle doplňkový knihy a to Bajky barda Beedleho, Fantastická zvířata a kde je najít a Famfrpál v průběhu věků dočkaly novýho obalu. A navíc u nás vyšly i divadelní scénáře k Prokletému dítěti a Fantastickým zvířatům. Plus ta původní série vychází i v ilustrovaný verze, která je prostě překrásná. A já odolávala asi rok, ale neodolala, a tak kupuju i ilustrovanou verzi.

Já se už hodně dlouho chystám na znovu přečtení, ale nějak jsem k tomu pořád neměla čas. Nicméně jednou na to přijde!




NÁSTROJE SMRTI

Nástrojům smrti od Cassandry Clare jsem zezačátku hodně odolávala. Pamatuju si, že jsem první díl vídala v knihkupectví zrovna potom, co vyšel film, protože ten díl měl filmovej přebal s překrásnou Lily Collins a Jamiem Campbell Bowerem. Už upřímně ani nevím, co mě přinutilo si knížku koupit, ale nějak jsme se k sobě dostaly. A já po přečtení nechápala, kde ta knížka doteď byla a proč jsem se jí tak vyhýbala. Od tý doby jsem netrpělivě čekala na vydání dalšího dílu.

Clary Fray byla úplně normální dívkou. Dokud nezjistila, že její matka byla lovkyní stínů a Clary to po ní zdědila. Dostává se do prostředí, kde se zabíjí démoni a navíc poznává okouzlujícího a sarkastickýho Jace Waylanda. Navíc je jejím otcem ten největší padouch ze všech a to Valentýn.

Celá takhle série má celkově šest dílů a to Město z kostí, Město z popela, Město ze skla, Město padlých andělů, Město ztracených duší a Město nebeského ohně. Poslední díl byl vydaný v roce 2015 a věřte mi, že jsem byla neskutečně smutná, že ta série skončila. Byla totiž naprosto perfektní. Navíc se Clary, Sebastian a Jace v jednom díle objevují i v Praze! A aby toho nebylo málo, tak Jacovo hlášky prostě stojí za to.

Tuhle sérii jsem zatím četla jen jednou, ale určitě si ji ráda přečtu ještě několikrát.

Ale není potřeba smutnit, protože Cassandra v psaní úžasných knih pokračuje! Na Nástroje smrti navazuje třídílná série Pekelné stroje, kde jsem zatím četla jen první díl, který byl zezačátku trochu slabší, ale nakonec jsem byla moc spokojená. Pekelný stroje jsou zasazený před dobu Nástrojů smrti, konkrétně do 18. století. A nedávno vyšel první díl z nový série Temné lsti a to Paní půlnoci. To je pro změnu série, která se věnuje době, která nastala po Nástrojích. Ale kromě knih o lovcích stínů se Cassandra věnuje i psaní série Magisterium, kterou píše dohromady ještě s jinou spisovatelkou a tam jde pro změnu o čaroděje. Cassandra je zkrátka neuvěřitelně produktivní!




DÍVČÍ PARTA

Moje nejoblíbenější série všech dob! K Dívčí partě od Lisi Harrison (napsala třeba ještě Monster High) jsem se dostala úplnou náhodou. Odmala jsem byla velkým milovníkem knih a dostávala jsem je téměř od všech. A jednou jsem právě dostala dva díly (myslím, že třetí a čtvrtej) od známých. Nejdřív jsem je měla strčený v knihovničce s tím, že je nikdy nebudu číst, ale nakonec jsem to zkusila a zjistila jsem, že potřebuju všechny díly.
Jde o partu dívek - Massie, Alicia, Dylan a Kristen, který jsou královny módy, školy a vlastně všeho. Navíc je Massie takzvanou alfou.

Do domu pro hosty u Massie se ale přistěhují jejího táty staří známí s dcerou Claire a synem Toddem. Claire představuje všechno, co parta nesnáší. Hlavně nevkus a necit pro módu. Parta jí začne se života dělat peklo. Massie pak ale zjišťuje, že Claire není zas tak hrozná. Navíc to časem začne skřípat i v samotný Módní policii.
Parta - těžší než se do ní dostat, je v ní zůstat.

Bohužel k mýmu smutku v Čechách vyšlo jen 8 dílů a 2 díly z letní edice (Massie a Dylan). Zbývající 3 díly z letní edice (Alicia, Kristen a Claire) a 8 dílů klasický party se už překladu nedočkalo... U nás vyšly díly Dívčí parta, Nejlepší kamarádky? Ani náhodou!, Láska je láska aneb rvačka o kluky, Pomsta bude sladká, Žárlivost aneb to si vypiješ, Zkouška z líbání, Věčné soupeřky, Povedený večírek aneb past na kluky a Dívčí parta o prázdninách - Massie a Dívčí parta o prázdninách - Dylan.

Nicméně já jsem pevně rozhodnutá si ty díly dokoupit v ájině (ačkoliv se hodně blbě shání) a nějak (i když nevím jak, všichni víme, jaký problémy mám se čtením aj knih) celou sérii dočíst, protože potřebuju vědět, jak to celý dopadne! A ani se neptejte, kolikrát jsem tuhle sérii už četla, protože to bylo fakt hodněkrát!



PERCY JACKSON

Teď se mi asi budete smát, ale Percy Jackson od Ricka Riordana je prostě perfektní série. A je mi úplně jedno, že to je pro o hodně let mladší lidi než jsem já. K Percymu jsem se dostala hlavně kvůli tomu, že se mi hrozně líbila obálka. Šla jsem jednou do knihkupectví, jestli mě něco zaujme a on tam na mě tak mrkal, tak jsem se rozhodla, že mu dám šanci. A pak jsem si chodila pro další a další díly, až jsem je všechny dočetla. Ostatní děti vyrůstaly na Harry Potterovi a já na Percym. Harrymu jsem totiž přišla na chuť až trochu později.

Percy Jackson je problémovej kluk, kterýmu se najednoou začnou dít divné věci. Rozumí starému jazyku, z učitelky se vyklube příšera, která se mu snaží ublížit a jeho nejlepší kamarád je satyr. Percy zjišťuje, že je synem jednoho z olympských bohů. A aby toho nebylo málo, tak jeho otcem je jeden z nejvýše postavených bohů. Celý ,,kouzelný" svět podezírá Percyho, že ukradl blesk. On a jeho přátelé musí, co nejdříve blesk najít a vrátit ho majiteli, ale to ještě neví, že je na cestě potká mnoho záludných momentů a problémů.

V sérii Percy Jackson najdeme díly Zloděj blesku, Moře nestvůr, Prokletí Titánů, Bitva o labyrint a Poslední z bohů. Po úspěchu Percyho se Rick Riordan rozhodl navázat sérií Bohové Olympu, kde jsem přečetla zatím jen jeden díl, protože mi to moc nejelo. Kromě řecký mytologie se věnuje i egyptský ze který je taky nějaká ta série.



VAMPÝRSKÁ AKADEMIE

Není to tak dávno, co jsem Vampýrskou akademii od Richelle Mead dočetla. Cestu jsme si k sobě hledaly hodně hodně dlouho. Mnoho let zpátky jsem vyhrála první díl, kdy byl úplnou novinkou a v tý době vyšel. Pamatuju si, že jsem ho četla, ale nebavilo mě to. Nicméně v prváku jsem zjistila, že VA miluje jedna moje kámoška, která mi o týhle sérii neustále básnila a navíc vyšel zfilmovanej první díl. V tu chvíli jsem tomu naprosto propadla, protože super strážce aka bůh Dimitrij v roli Danily Kozlovskiho nás kompletně oddělal a já pak při všech dílech viděla Danilu jako Dimitrije a jen jsem tiše plakala nad tím, jak mu tahle role sedí.

Rose Hathaway je dhampýrkou, která má zároveň pouto s vampýrkou princeznou Vasilisou Dragomirovou. Lissa je poslední žijící členkou z její rodiny a navíc stále nemá specializaci v magii. Vampýři totiž ovládají jeden ze čtyř elementů - voda, země, vzduch, oheň. Rose je plná sarkasmu a pro ránu nejde daleko. Před nějakou dobou spolu s Lissou utekly z Akademie Svatýho Vladimíra, ale bohužel je strážci v čele s Dimitrijem Belikovem najdou a odtáhnou zpět na Akademii. Provází je problémy, protože se někdo snaží Lisse ublížit, přičemž Rose si začne uvědomovat, že Dimitrije přestává brát jen jako svého učitele.

Ani nedokážu říct, kterej díl se mi líbil nejvíc, každej měl totiž něco do sebe. Musím přiznat, že jsem Dimitrijovi propadla hned, pak mě začal děsně štvát (pokud jste četli, tak víte, že jde o to slovíčko na ,S') a pak jsem ho začala zase milovat. Tahle série byla asi zároveň i jedinou u který jsem trochu slzila dojetím.



RYCHLÉ ŠÍPY

Na konec nechávám to nejlepší, co existuje! A jsou to starý dobrý a mnou srdcově milovaný Rychlé šípy od Jaroslava Foglara. Ať mluvíme o Záhadě hlavolamu, Stínadlech se bouří nebo o Tajemství Velkého Vonta či komiksech, tak se nedá říct nic jinýho než že to je naprostá bomba. 
Mirka Dušína, Červenáčka, Rychlonožku, Jindru Hojera a Jarku Metelku nejde nemilovat!


You Might Also Like

3 komentářů

  1. Harryho Pottera som ešte nevidela/nečítala, no rada by som sa na to niekedy pozrela :D

    OdpovědětVymazat
  2. Poznam akurat Harryho Pottera. Mala som ho pozicaneho z kniznice. Cital sa dobre, no nezaujal ma tak, aby som ho musela mat aj v domacej knihovnicke. Ty si tieto knizne serie kupujes alebo pozicivas?

    OdpovědětVymazat

OBLÍBENÉ ČLÁNKY