The 1975 přivezli do Prahy lásku

By Karolína - 14:10:00



 Pondělního večera 26. června vypuklo v Praze šílenství. Ve Forum Karlín se totiž konal koncert britské senzace The 1975, kteří do Česka zamířili už poněkolikáté. Původní termín byl v únoru, kdy se ale konaly Brit Awards (kde kluci navíc vyhráli), a tak se koncert přesunul. A rozhodně to stálo za to čekání.

 Začalo se pouštět kolem půl sedmý večer, přičemž já dorazila devět minut po půl. A když jsem viděla tu řadu, co se táhla až do poloviny další ulice, tak jsem myslela, že mi klepne. Naštěstí šla ale řada neskutečně rychle, a tak jsem byla během 10-ti minut vevnitř. A ačkoliv se venku zdálo, že je v řadě hrozně lidí, tak jsem byla tak zhruba ve čtvrtině sálu a měla jsem docela fajn místo. Teda aspoň na to, kolik tam bylo zatím lidí. Kdybych totiž přišla později, tak bych měla už fest blbý místo.

 A začala necelá hodina čekání na předkapelu. Předkapela byla fajn, podle ohlasů publika, ale víte, jak na tom s předkapelama jsem. Navíc moc zahraniční hudbu neposlouchám a mám jen svůj okruh, kterýmu jsem věrná, a tak nějak mezi něj nic novýho nepouštím. Takže mě předkapela nezaujala, ale zpěvačka měla nádhernej hlas. Předkapela hrála zhruba půl hoďky, a pak začalo ladění pro hlavní hvězdu večera.

 Zhruba osm minut před začátkem začali všichni v publiku ječet a snažili se přivolat kluky. A když se objevili, tak začal teprve pořádnej masakr. Všichni řvali, tleskali a kluci měli podle mýho názoru to nejlepší přivítání, jaký mohli mít.

 Začali převážně písničkama z novýho alba I Like It When You Sleep, For You Are So Beautiful Yet So Unaware Of It, což je jen tak mimochodem ten nejkrásnější název na světě ze kterýho jsme slyšeli například Love Me, The Sound, If I Believe You nebo Somebody Else. Přišla řada i na starší písničky, kdy zazněly ty největší hity jako Chocolate nebo Girls a dočkala jsem se i mojí milovaný Fallingforyou.

 Překvapilo mě, jak moc Matty komunikuje s publikem. Mezi písničkama vyprávěl různé historky a když slyšel, jak na něj z publika někdo něco zavolal, tak reagoval. A věřte mi, že taková komunikace se jen tak nevidí. Jde vidět, že The 1975 si svých fanoušků neskutečně váží a berou je jako přátele. A celej tenhle jejich přístup ve mě vyvolal ten pocit, že kluci musí být těmi nejmilejšími lidmi, jaký kdy potkáte a jsou tím typem lidí, který ve svým životě potřebujete.

 Nejvíc mě ale dojalo, když Matty mluvil pře písničkou Loving Someone. Není žádným tajemstvím, že kluci podporují LGBT komunitu a je skvělý, že se o tom nebojí mluvit a dokáží je podpořit takhle veřejně. Láska je totiž něčím na co má v životě každej z nás právo a láska si nevybírá. Proto se nestyďte za to koho milujete, protože je milovat někoho je správný.

 Kromě muziky a atmosféry je potřeba zmínit i pódiovou projekci. Mají to totiž tak neskutečně nádherně provedený, že to není možný! Opravdu jsem ještě nic krásnější neviděla a pasuju jejich pódium na to nejkrásnější v celým hudebním světě.

 Celkově bych tenhle koncert hodnotila jako naprosto nadprůměrný a nejspíš i ten nejlepší na kterým jsem kdy byla. A věřte tomu, že kdo tam nebyl, tak neskutečně prohloupil! Protože vůbec neví, o co všechno přišel (a že toho bylo hodně)!


Natočila jsem pár krátkých videí na který se můžete podívat tady.





Byli jste na tomhle kouzelným koncertě?

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. 1975 bych strašně ráda viděla, ale v UK se k nim nikdy nedostanu a v čechách se s nimi vždycky ale vždycky minu. Navíc se mi jejich poslední album až tak nelíbilo, mám raději původní hity... Ale i tak to musí být skvělý zážitek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja nikdy na takhle obrim koncerrte nebyla. Asi jsem na tto srab. Na me je uz moc lidii kdyz se sejde u nass plnej klub natoz tohle :D ale ze zaznamu ssi dycky rrikam ze bych chtela zaziit ty efekty. Muusi to bejt uuzaasny.

    OdpovědětVymazat